tisdag 14 april 2009

En riktigt trevlig och händelsefull påskhelg

Det har vart en riktigt skönt och solig påsk. Hela 4 dagar långledigt utan några som helst jobbtankar... Vad har jag haft för mig då?

Under skärtorsdagen var jag först på en liten påskmiddag hemma hos mamma. Där vi tillsammans med flickvännerna till mig och min lillebror Jocke som ni ser till vänster om på bilden och mormor och vår bonus morfar åt en smakrik 3 rätters middag.

Senare under kvällen umgicks jag med mina vänner, Knuda och Axel. Vi satt hemma hos mig senare bestämde vi oss för att ta oss från Tyresö till Hammarbysjöstad hem till min flickväns tjejkompis Fia för att dricka och bara ha det trevligt.





Jag har under långfredagen vart hemma hos Knuda med alla glada vänner.

Vi tände upp grillen och satt ute och tryckte i oss en massa gott! Senare under kvällen tog jag mig hem full som en kastrull till mig och Malin där hos hade två av hennes tjejkompisar över. Vi satt och drack och bara chillade...

Under lördagen som kom satt vi och en del låg ner på min uteplats i solen och njöt av det varma vädret, hela 19 grader i skuggan. :) MUMS!




Senare in på dagen kom Madde och hennes pojkvän Joakim hem till oss körandes på Joakims Suzuki, för att njuta av värmen på vår altan... Inget dåligt ÅK han har!!! Jag kunde inte låta bli att fråga om en åktur, vi åkte iväg på ett ärende, nämligen till Systembolaget för att bunkra upp oss...

Från 0-100Km/h på 2,9 sec! WooHoo!

Efter ett skönt åk var det dags för fika i solen tillsammans med vännerna... Bullar och kaffe!


Madde och Joakim åkte strax där efter hem för att förbereda en god middag hemma hos dem för mig och Malin. Tack för den middagen och ser fram emot den nästa! ^^


Söndagen var kommen och min lillebror fyllde nämligen 19 år. Stort Grattis! Bara 1 år kvar tills du får köpa laglig sprit! Haha! Innan jag och Malin åkte hem till min far för att fira honom gjorde vi en storstädning i lägenheten och mina fina husdjur som jag fick i födelsedagspresent av pojkarna fick också rent och fint..............

"Ja må han leva, ja må han leva!" Det var sången som man hörde gång på gång... Ännu en god middag med tre rätters!

Kvällen slutade hemma hos mig tillsammans med Knuda, Alle, Jim och Malin.

Då var det bara 363 dagar kvar tills nästa påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar